Sabtu, Januari 23, 2010

Lelaki Itali Yang Salah Faham

Hoit, rasanya korang pun dah tengok video ni. Hahaha, pertama kali aku usha, memang lawak geLL. Ketawa tak ingat dunia. Bukan apa, tapi, kerenah lelaki itu memang best, dek kerana salah faham..


Kita pun macam itu jugalah. Kadang-kala tersalah faham sesuatu perkara. Sampai ada kes bergaduh dan menengking sebab ingat orang mengutuk dia, padahal orang hanya bergurau sajorh. Huhu, macam-macam la dunia!

2 ulasan:

Syafiq Hamidan berkata...

Haha... demikianlah kepentingannya menuntut ilmu... Jika tidak, kita akan disalah anggap... dan juga akan nampak sebagai manusia yang bodoh... Mudah dipermainkan dan sering menjadi bahan permainan orang..

Dalam kes ini, jika kurang berilmu, campak ke laut terus tenggelam, campak ke darat hilang dan sesat...

Bagi pemilik hotel plak, kalau kurang berilmu, maka akan memberikan imej yang buruk kepada hotelnya jika the Italian itu balik ke negaranya dan mula bercerita yang bukan2..

Kesimpulannya, tuntutlah ilmu biar sampai ke liang lahad...!

p/s: kalau x silap hamba, ada satu saranan para ulama untuk kita menguasai ilmu dan bahasa orang lain agar tidak ditindas dan ditipu...

~terpulanglah pada penilaian masing-masing~

Luqman Din berkata...

hahahahaha..
still lawak la..kuikuikui