Khamis, Disember 31, 2009

2010-Petanda yang baik atau buruk??



Hi,
Hm, mulai besok kita akan melangkah ke tahun baru, 2010. Tapi aku masih berasa sangsi tentang petanda tahun baru ini. Setiap orang pasti mengharapkan yang terbaik untuk tahun baru, tetapi diriku berasa cuak untuk menghadapinya.

Bukan apa, you know what, tahun 2010 merupakan tahun yang aku duga sebagai tahun yang mencabar fizikal dan mentaliti aku sebagai budak koleq. Lumrahnya, hidup sebagai Form 4 memang dikenali sebagai
HONEYMOON.
Kejap,ya.. honeymoon @ bulan madu. Korang tau kan apa itu maksud bulan madu?? Hm, aku bilang korang dah terfikir..Ya, betul. Full of hedonistic activities, relax all the time, buat suka hati dan tidak perlu merisaukan apa-apa perkara.

Tetapi, di sebalik keriangan kanak-kanak Ribena itulah terlahirnya rasa
LALAI dalam hati. Kelalaian ini merupakan satu kelemahan yang akan mengheret keputusan yang buruk semasa berada di Form 5 nanti. Aku sudah melihat banyak ragam senior-senior sebelum ini, rata-ratanya bersuka ria lalalala sepanjang tahun Form 4 mereka dan bila sampai tahun Form 5, punyala gelabah nak naya for SPM.....

Ini memang sesuatu yang merugikan. Tidak hairanla kalau mak aku juga berpesan,
"Luqman, masuk Form 4 nanti belajar elok2, jangan honeymoon jah~"

.....sekarang aku sedar betapa pentingnya tahun Form 4. SPM bukanlah sama seperti PMR. Hell no!!

PMR itu hanyalah diibaratkan
biji-biji tembikai kalu nak dibandingkan buah tembikai itu sendiri(SPM)-kredit kata-kata Cikgu Shah~

Oleh itu, my fellow batch, 0711, marilah kita sama-sama tidak sangat berlayar bahtera bahagia 2010 sebaliknya melakukan usaha berterusan dari awal untuk SPM. Walaupun aku bertitah cam poyo je, tapi, fikir-fikirkanla, tak kan nak menyesal bila dapat slip SPM yang tidak memuaskan pada kemudian hari hanya kerana mensia-siakan tahun Form 4? :)

Ok... allons-y pour la nouvelle annee!!! Happy New Year~


Tiada ulasan: