Jumaat, 16 Mac 2012

Hai :3

As Salam. Hai semua :3

Okay jangan ketuk kepala atau tampar pipi aku. Fine. Aku akui aku telah menganaktirikan blog ini dengan Twitter. Alar, tak lama kot. Aku rasa last post aku 2 hari lepas. Err.

How's everyone? Semua sihat? Aku doakan korang sihat saja di samping keluarga terchenta. 3 bulan aku tinggalkan blog ini. Followers pun dah berkurang :(

Aku ingin bercherita secara ringkas. Baca dan fahami.

CHERITA #1: Aktiviti di rumah.

Aku tanam anggur. Ya, menganggur saja. 3 bulan lebih aku dok rumah je kebanyakan masa. Online. Makan. Tidur. Online. Makan. Tidur. Aku tak tahu lagha ke tak rutin harian aku ini? Sobs. Aku ingatkan kehidupan lepas SPM penuh dengan warna-warni keceriaan tapi demmm bosan jah! -.-

Kerja? Jangan harap. Diri ini sudahlah malas nak angkat cerek jerang air kau suruh kerja?

"Pemalas ini kau nak suruh kerja? HAHAHA buat aku gelak je weyh"

CHERITA #2: Lesen P kereta

Tak tahu ke uols aku ambil driving class sepanjang liburan lepas SPM ini? Setelah 8 jam aku belajar dengan cikgu memandu aku, mengharungi panas terik hujan badai, diselubungi perasaan takut langgar makcik jual kuih tepi jalan dan juga kerisauan kereta meletup tengah jalan, aku akhirnya berjaya jugalah drive

Test JPJ aku? Sehari sebelum test cikgu aku suruh test driving dekat Jalan C. Jalan yang masuk bandar itu. Tetiba enjin mati dekat simpang. NAH, KETAQ DAN GELABAH AKU HABAQ HANG! Sudahlah esok test, hari terakhir pula driving aku menggila :( Malam itu aku solat hajat bagai, cuak esok hari. Keesokan harinya, 15 Mac, aku pergilah test JPJ walaupun tak konfiden. Aku bernombor giliran 28. Semasa test naik bukit, first attempt aku tak masuk dalam line. Cis, aku dah mula gelabah. Nasib baik second attempt masuk. Fuhh, kalau tak gagal lah aku untuk ujian dalam litar.

Untuk ujian jalan raya, aku dapat tester lelaki (ingatkan dapat seorang tester perempuan JPJ itu hm). Aku pun memandulah dalam keadaan diam. Serius macam hantu sebelah aku. Cuak kot. Tester itu senyap je. Aku dapat Jalan C. Dalam hati berdoa saja agar tak mati enjin macam semalam. Alhamdulillah. Sampai je balik dekat Institut Memandu itu aku rasa nak menjerit. Yela, berjaya drive sampai habis, bukan di-drive balik oleh tester JPJ hahaha.

18/20. Couldn't believe myself. Alhamdulillah I got my P :B

CHERITA #3 : The Hunger Games

Minat terhadap The Hunger Games nukilan Suzanne Collins datang secara tetiba semasa aku stalking FB seorang junior aku. Ada kawan perempuan dia recommend. Starting from that point, aku sudah mula menyukai series ini. Semasa aku dan keluarga meninggalkan negeri Pearl Lace untuk ke Sungai Petani, Kedah bagi menghadiri kenduri Isnin lalu, aku ambil kesempatan berhenti di MPH untuk beli novel The Hunger Games. Series ini ada 3 novel, The Hunger Games, Catching Fire dan Mockingjay. Tapi dekat MPH Tesco Sungai Petani itu ada novel pertama saja. Beli sajalah daripada tak ada langsung. Balik rumah aku terus jadi avid reader. Baca novel itu sampai pukul 3 pagi. You can finish it in a day. Seriously. Awesome storyline. Oh ya, lupa nak beritahu. Movie dia keluar 23 Mac ini. Check out the trailer! :B

Katniss Everdeennnnn :3

That's the book. Yang atas itu birthday present dari seseorang. Terharu. Lama tak dapat present :')

CHERITA #4 : SPM RESULTS

YA ALLAH CUAKNYA HATI AKU APABILA MENDAPATI RESULTS AKAN KELUAR PADA 21 MAC. AKU HARAP AKU, BATCH AKU DAN FIVERS SELURUH MALAYSIA DAPAT KEPUTUSAN TERBAIK. 1994's WILL BE GREAT. AMIN. TAWAKAL PADA-NYA. (TAK TAHU SEBAB APA AKU TULIS SEMUA DALAM HURUF BESAR ARRGGHHH TAKUTTTT)



P/S - Esok aku update lagi. Esok okay. Tak tau la tarikh esok itu bila. Eh.

Esok 17 Mac. Saja cakap :B

Tiada ulasan: