Sabtu, 31 Disember 2011

Wishlist 2011 Parte Uno

Salam :D

Iya, sorry dah lama tak update blog karat ini dek sibuk tahap gaban (seriously mesti korang dah lali alasan ini en? muahaha). Ini pun setelah didesak oleh beberapa pihak berwajib :P

Straight to the point, aku dah habis SPM dah weee. And alhamdulillah semua dapat diusaikan dengan baik (just Bio arrghhh sikit la haha). Sekarang ini aku dalam periode menganggur dekat rumah. Bosan gila duduk rumah tanpa ada kerja doe. Rutin harian aku macam biasalah, online hampir 24/7 haha. Gila tak ada life!


Dalam post terakhir 2011 ini aku nak cerita pasal wishlist 2011 aku yang aku buat awal tahun dulu. Tak semuanya berjaya ouh -.-

Okaylah, jom periksa satu per satu:

[/] Lulus DELF BI
- Syukur, aku pass dan berjaya dapat third rank in Malaysia. Nasib je tu. Listening aku teruk kot haha

[X] Boleh berenang dengan jayanya
- Sadisnya aku tak reti lagi berenang. Maka kalau aku pergi parti, janganlah lempar aku ke dalam kolam      renang kalau tak nak aku mati awal haha

[X] Berbahasa Jawa dengan cemerlang
- Aku mulai belajar bahasa Jawa dengan kawan aku Reeza dari akhir tahun lepas lagi. Tak berlatih sangat maka dah banyak dah lupa -.- Got to improve more next year

[X] Mempunyai smartphone ex. iPhone atau Blackberry
- Aku memang idam ini. Blackberry Curve 9360 pun jadilah haha.

[/] Menonton filem terakhir HP, Harry Potter and the Deathly Hallows Part II
- Aha, fly ke Ipoh kot. Shhhhh :P

[X] Mempunyai semua koleksi filem Harry Potter
- Buku dah ada semua dah. Cuma filem saja. Nantilah aku muat turun haram haha

[/] Menjejak langkah di luar negara
- Songkhla haha. Best juga kot. Nak pergi lagi Tanah Siam :)

[/] Dapat 'A' dalam Matematik Tambahan
- Alhamdulillah, subjek yang selama ini menjadi subjek pembunuh aku akhirnya berjaya dibunuh aku dengan mendapat A solid dalam Trial JPN :D

[X] Menghabiskan diari Jagad Khayal hingga hari terakhir 2011
- Gedik nak ada diari. Padan muka. Tak sempat habis pun. Malas nak update muahaha

[X] Memiliki iPod Touch wooo!
- Materialistik kan? Itulah alter ego aku haha. Nak juga satu produk Apple :)

[/] Dapat banyak doughnut request haha
- Aku minat makan Big Apple ini. Besides kalau kawan bagi, memang osem gila :D

[/] Pergi Hari Kebudayaan Bahasa Perancis buat kali ketiga
- Guess what, tahun 2007, 2009 dan 2011. Semua aku pergi doe haha. Tahun ini pun pergi sebab nak ambil anugerah DELF B1 itu.

[X] Baca semua novel yang aku beli tahun ini
- Pffft, dari 'A Thousand Suns', 'The Zahir', 'Bumi Cinta', 'Syahadah Gadis Ateis', dan ada lagi, aku masih tak habis baca -________-"

[/] Memenangi pertandingan yang besar
- Ini memang tak sangka. Syukur lagi sekali. Aku masuk team Forum Remaja dan kami menang peringkat negeri Perak. Sudah lama koleq tak masuk kebangsaan. We made a history.

[X] Menghafal 7 national anthems
- Ini memang kerja lagha, tiada fungsi. Sekadar untuk saja-saja hahaha. Aku tak hafal lagi. Sekarang ini yang aku hafal ialah lagu Amerika, Perancis, Malaysia (of course -.-), Singapura, Brunei dan Afrika Selatan haha. Oh ya, satu lagi yang tak hafal ialah Kanada :P

[/] Beri something kepada budak SSP/TKC/STF
- Aku tak tau kenapa aku ada intention nak bagi dekat sekolah all girls ini. Just saja-saja je kot. Maka, aku pernah la bagi dekat budak(s) satu sekolah antara tiga ini :)

Itu sahaja setakat sekarang. Sambung lagi Part 2 bila tahun 2012 haha.

2 ulasan:

Bakal Jenazah berkata...

Tahu mna nk dptkn syahadah gadis ateis? Da lama mencari.

Luqman Din berkata...

@Bakal Jenazah: Entahlah. Saya pun beli di toko buku yang saya sudah lupa di mana. Cuba periksa di MPH atau mana mana toko buku lain. Good luck! :)